17.10.2018 - 26.10.2018

Plenery Film Spring Open 2018

Miejscowość Wydarzenia: Karków

Zasięg: Międzynarodowy

Dziedzina: Film

Rodzaj: Plenery, Warsztaty, Spotkania

Specjalność: Film, Multimedia, Scenografia, Techniki komputerowe, Aktorstwo, Rezyseria

Adresaci: Studenci uczelni plastycznych, Studenci uczelni teatralnych, Studenci uczelni filmowej, Nauczyciele szkolnictwa plastycznego, Nauczyciele szkolnictwa teatralnego i filmowego, Inni

Cykl: Rokrocznie

www Wydarzenia: https://filmspringopen.eu/pl/warsztaty/plenery/

Plenery Film Spring Open unikalny projekt edukacyjny, powstały w 2005 roku dzięki inicjatywie prof. Sławomira Idziaka, operatora i reżysera filmowego oraz wykładowcy, który w ciągu swojej 45-letniej kariery zrealizował około 70 filmów w 19 krajach.

Plenery Film Spring Open to interdyscyplinarne warsztaty filmowe, których zadaniem jest konieczne dokształcanie w dynamicznie zmieniającej się branży audiowizualnej.

Celem Plenerów jest komplementarna, cykliczna i praktyczna edukacja audiowizualna, zarówno techniczna jak i językowa, wykorzystująca nowocześniejsze technologie i najlepszych specjalistów działających na co dzień w branży.

Skierowana jest do studentów, absolwentów, artystów, producentów, programistów i techników (w ostatnich 4 latach 250-300 uczestników) i dotyczy przyszłości sztuki AV. Nasza strategia to "uczenie przez pracę".Uczestnicy pracują/uczą się w profesjonalnych warunkach z wykorzystaniem najnowszych technologii.

Dzięki partnerom technologicznym uczestnicy Plenerów mają do dyspozycji sprzęt wartości ponad 7 000 000 zł. Wszystko odbywa się pod okiem wybitnych specjalistów jak przykładowo zdobywcy Oscarów np: Natalie Portman, Neil Corbould, Allan Starski, Juliette Binoche, Ewa Puszczyńska.

ORGANIZATOR

Fundacja Film Spring Open

Adres: Wazów 12

01-986 Warszawa

Tel.:

e-mail: biuro@filmspringopen.eu

www: www.filmspringopen.eu

MIEJSCE WYDARZENIA

Adres: Jodowa 13

30-252 Karków

CELE WYDARZENIA

Celem Plenerów Film Spring Open jest kompleksowa, cykliczna i ukierunkowana na przyszłość profesjonalna edukacja audiowizualna skierowana do uczniów, studentów i absolwentów edukacyjnych instytucji artystycznych, a także do programistów i producentów.

Interdyscyplinarność, hybrydowość i bogactwo programu Plenerów Film Spring Open pozwala uczestnikom na indywidualne wybory dotyczące sposobu uczestnictwa w Plenerach - pod kątem dostosowania go do wykonywanego lub planowanego przyszłego zawodu, oczekiwań i potrzeb.

Wszystko to się odbywa w interdyscyplinarnym środowisku, wykraczającym poza ramy tradycyjnej edukacji (przykładowo – artyści i programiści). Naszym nadrzędnym celem jest trzymanie ręki na pulsie zmian i ułatwienie startu w zawodzie.

Głównym tematem Plenerów będzie Nowoczesna Produkcja Audiowizualna.

Naszymi celami są:

-realizacja nastawionego na przyszłość programu szkoleniowego ułatwiającego rozpoczęcie kariery młodym twórcom za pomocą nowoczesnego sprzętu (Cinebus oraz sprzęt udostępniony przez Partnerów Technologicznych) pod okiem wybitnych artystów i specjalistów z Polski i zagranicy,

-wzmocnienie konkurencyjności i tworzenie nowych platform współpracy,

- praktyczne uczenie się poprzez pracę - budowanie oraz integrowanie społeczności filmowców w celu interaktywnego współdziałania, które stymuluje rozwój rynku audiowizualnego,

-wymiana doświadczeń między uczestnikami,-wspieranie, promocja, pomoc w rozwoju kariery młodych twórców poprzez prezentację ich dokonań artystycznych(cykl projekcji "Da się"),

-kształcenie nowych umiejętności zawodowych w związku z postępem technologicznym - interakcyjność, VR i AR, nowoczesny montaż i efekty CGI, a także animacja,

-znajdowanie współpracowników i partnerów do przyszłych projektów,

-poprzez implementację nowoczesnego modelu produkcji audiowizualnej - wyrównanie szans szczególnie młodych twórców poprzez ekonomiczne wykorzystanie środków, jakie w Polsce, ale także Europie przeznaczane są na produkcje audiowizualne.

PROPONOWANI WYKŁADOWCY, JURY, ARTYŚCI, ZESPOŁY

Wykładowcami i koordynatorami grup artystycznych podczas Plenerów są najwybitniejsi specjaliści w swojej dziedzinie.

Dotychczas swoją wiedzą i bogatym doświadczeniem wspierali uczestników min.: laureatka Oscara® Juliette Binoche, laureatka Oscara®, Natalie Portman, podwójny laureat Oscara® Neil Corbould, laureatka Oscara® Mia Bays, laureat Oscara® Zbigniew Rybczyński, laureatka Oscara® Ewa Puszczyńska, laureat Oscara® Allan Starski, nominowany do Oscara® Tomasz Bagiński, nominowany do Oscara® Sławomir Fabicki, nominowany do Oscara® Sławomir Idziak , Hasraf Dullul (Haz), Detlev Buck, Lech Majewski, Krzysztof Krauze, Joanna Kos-Krauze, Dorota Kędzierzawska, Arthur Reinhart, Bodo Kox, Mikołaj Rybacki, Jan Komasa, Tomasz Wasilewski, Janusz Józefowicz, Andrzej Jakimowski, Piotr Szczepanowcz, Rafał Hanzl, Jacek Szymczak, Krzysztof Ptak, Bogdan Dziworski, Anna Maliszewska, Kaspar Kallas, Rafał Wieczorek, Daniele Siragusano, Ewa Ewart, Łukasz Kośmicki, Szymon Majewski, Maciej Pieprzyca, Hania Polak, Krzysztof Rak, Marcin Lech, Konrad Kruczkowski, Włodek Markowicz, Maciej Ziembiński, Piotr Ługowski, Paweł Świerczyński, Tomasz Wasilewski, Piotr Domalewski, Jagoda Szelc i wielu innych.

ZAKRES MERYTORYCZNY / WYKONYWANY PROGRAM

Edukacja na Plenerach oparta jest o trzy filary:

1. Nauka przez pracę za pomocą nowoczesnych narzędzi do produkcji audiowizualnych. Uczestnicy realizują własne projekty audiowizualne w grupach dedykowanych za pomocą najnowocześniejszego sprzętu i infrastruktury, którą zapewniamy, jako organizatorzy. Projekty są konsultowane artystycznie i technicznie przez profesjonalistów i opiekunów grup. Zapraszamy autorów filmów i profesjonalistów, których utwory czy specjalizacje dotyczą nowoczesnych rozwiązań językowych czy produkcyjnych i postprodukcyjnych szeroko rozumianych efektów specjalnych. Staramy się analizować wpływ nowych narzędzi na powstawanie i ewolucję nowych formatów, a także na nowoczesny język opowiadania utworów. Usilnie staramy się, aby biegłość techniczna służyła rozwojowi języka opowiadania audiowizualnego. Nasi wykładowcy konsultują i służą radą uczestnikom Plenerów.

Dzięki współpracy z prawie wszystkimi korporacjami produkującymi sprzęt audiowizualny na świecie, nasi uczestnicy mają do dyspozycji sprzęt i software najnowszej generacji. Nie chodzi o ekspozycję sprzętu, ale o czynną pracę na tym sprzęcie. Mogą korzystać m.in. z: magazynu sprzętu zdjęciowego, oświetleniowego, montażowni z kilkunastoma nowymi stacjami roboczymi z regularną opieką post-produkcyjną i programistyczną, dwóch sal wykładowo -projekcyjnych i w pełni wyposażonego Cinebusa wraz z namiotem.

2. Wykłady wybitnych profesjonalistów dotyczące każdej fazy realizacji i dystrybucji projektów filmowych od scenariusza poprzez finansowanie, realizację i promocję projektów.

3. Projekcje filmów

Przyszłość szeroko pojętej i dynamicznie zmieniającej się branży filmowej jest wspólnym mianownikiem naszych działań edukacyjnych i uważamy, że tylko synergia wymienionych powyżej filarów da pozytywne efekty w zmienianiu branży audiowizualnej.Interdyscyplinarność, hybrydowość i bogactwo programu pozwala uczestnikom na indywidualne wybory dotyczące sposobu uczestnictwa w Plenerach oraz dostosowanie go do planowanego przyszłego zawodu, indywidualnych talentów, oczekiwań i potrzeb.

Uczestnicy będą mieli do wyboru grupy dedykowane mające własnych konsultantów i program edukacyjny. Przyszli specjaliści różnych zawodów, tj. scenarzyści, reżyserzy, operatorzy, kompozytorzy, muzycy, dźwiękowcy, scenografowie, graficy, aktorzy, technicy, programiści, graficy komputerowi, twórcy internetowi, game developerzy i producenci współpracują ze sobą w ramach współpracy grup twórczych, w których mogą realizować swoje projekty pod opieką profesjonalistów.

GRUPA SCENARIUSZOWA - Krzysztof Rak

Podczas prac grupy odbywają się wspólne czytania scenariuszy, dyskusje nad pomysłami rozwiązań poszczególnych scen. Uczestnicy poznają metody "pitchowania" i przedstawiania swoich pomysłów na forum.

PREWIZOWANIA FILMÓW FABULARNYCH - Jakub Ben

Chcemy położyć większy nacisk na narzędzia i praktykę realizacji Animatików (Animowane prewizualizacje projektów filmowych).

FILMU REKLAMOWEGO - Marcin Ziembiński

Chcemy wprowadzać jak najwięcej nowości technologicznych i językowych (także AR i VR) do tego typu filmów, ale także kontynuować to, co wydaje się nam ważne, czyli uczulić społecznie naszych uczestników poprzez realizację filmów reklamowych wspomagających charytatywność. Od 3 lat w tej grupie powstają filmy dla „Szlachetnej paczki”.

INTERAKCYJNYCH FORM NARRACJI AUDIOWIZUALNEJ - Florent Pallares

Od pięciu lat rozwijamy grupę zajmująca się interakcyjnymi formami narracji fabularnej.

GRUPA VIRTUAL i AUGMENTED REALITY - Konrad Ziaja

Będziemy namawiali, aby nasi uczestnicy próbowali nowych rozwiązań jak np. wprowadzenie w tą nową formę biznesu jak najwięcej Storytellingu.

FILMU DOKUMENTALNEGO - Wojciech Staroń, Bogdan DziworskiBędziemy kładli nacisk na współczesny język opowiadania historii. Będziemy stymulowali grupę, aby realizowała filmy dokumentalne także w technice 360.

CGI. ANIMACJI i NOWOCZESNEGO MONTAŻU - Kuba SobekUczestnicy będą uczyć się różnych formy animacji - od podstaw od dwuwymiarowej w tym grafiki wektorowej aż po animację 3D, którą często widzimy, jako element filmów fabularnych. Poznają podstawy efektów specjalnych (VFX). Będą zajmować się technikami wprawiania w ruch assetów 2D oraz 2,5D w programie Adobe After Effects. Będą uczyli się podstaw motion designu - czyli animowania figur geometrycznych, typografii i grafiki rastrowej, uzyskiwania efektu paralaksy na statycznych obrazach, używania efektów cząsteczkowych oraz animowania modeli humanoidalnych w Maxon Cinema 4D. Wykonują compositing modeli 3D w środowisku After Effects i postprodukcję całych scen 3D. Warto dodać, że ten temat czy w formie realizacji Previsów czy też tak jak było to w 2017 analizie i nauce animacji w oparciu o program Cinema 4D i Adobe After Effects jest od lat stałą częścią programu Warsztatów.

TELEDYSKÓW - Kobas LaksaKrótkie klipy wideo są niebagatelnym poligonem doświadczalnym dla młodych i dla nauki współczesnego języka audiowizualnego. ANIMACJI - Kamil Polak Animacja staje się bardzo ważną dziedziną stąd w tym roku chcemy by powstała oddzielna grupa. Coraz częściej powstają pełnometrażowe filmy animowane a elementy animacji pojawiają się zarówno w filmach fabularnych jak i reklamowych.

TWÓRCÓW INTERNETOWYCH - Marian Randall Nowakowski

Decyzja o zaproszeniu Youtuberów wynikła przede wszystkim z ich doświadczeń w zdobywaniu szczególnie młodej widowni i przede wszystkim jej utrzymania przy jednocześnie ekonomicznym wykorzystaniu zasobów. Utrzymanie publiczności to umiejętność konieczna dla rozwijania jakiejkolwiek ekonomicznie zasadnej twórczości audiowizualnej.

VIDEOBLOGGERÓW Daniel Rusin - Reżyser Życia Druga grupa twórców Internetowych - będzie tworzyła filmy za pomocą telefonów komórkowych.

GRUPA (SYMPOZJUM) NOWEGO MODELU PRODUKCJI - Sławomir Idziak, Frank Döhmann

Jego tematem będzie analiza Nowego modelu produkcji z punktu widzenia ekonomii, organizacji i wpływu, jaki nowoczesna technika powinna mieć na sposób pracy na planie filmowym. Oprócz naszych uczestników planujemy zaprosić do udziału w pracach tej grupy producentów, przedstawicieli przemysłu audiowizualnego i dziennikarzy filmowych. Proponowany Nowy model produkcji ma na celu produkowanie więcej filmów za mniejsze pieniądze, a co za tym idzie zaoferowanie większej ilości debiutantów możliwości rozpoczęcia kariery. Pozwoli na wyrównanie szans szczególnie młodych twórców poprzez ekonomiczne wykorzystanie środków, jakie w Europie przeznaczane są na produkcje audiowizualne, a Instytucjom, które są powołane do finansowania twórczości filmowej, zaproponuje model ekonomicznego wykorzystania dostępnych środków.Cinebus, który zbudowaliśmy, ma służyć do implementacji i testowania Nowego modelu produkcji filmowej. Pozwoli na wyprodukowanie małych, kameralnych filmów od początku zdjęć do całkowitego zakończenia filmu (produkcja i postprodukcja).

WARSZTATY SPRZĘTOWE

1. testy porównawcze kamer

2. warsztaty dotyczące najnowszego sprzętu filmowego

3. warsztaty dotyczące oprogramowania

Ze względu na lawinowo zmieniającą się technologię produkcji audiowizualnych na Plenerach będziemy starali się poświęcić nowościom jak najwięcej miejsca.

WYKŁADY

Co roku zapraszamy wybitnych artystów i techników, których wykłady dotyczą każdej fazy realizacji projektów audiowizualnych od scenariusza poprzez finansowanie, realizację i promocję projektów.

TEMATY: PROBLEMY DEBIUTANTÓW, FILM DOKUMENTALNY, ANIMACJA, PSYCHOLOGIA ZAWODÓW KREATYWNYCH, JAK ZDOBYĆ I UTRZYMAĆ WIDZA W SIECI, WYKŁADY W RAMACH SYMPOZJUM NOWEGO MODELU PRODUKCJI.

PROJEKCJE FILMÓW

WARUNKI UCZESTNICTWA (ODPŁATNOŚĆ) / ADRESACI WYDARZENIA

Zapisy na Plenery są dostępne na stronie www.filmspringopen.eu (po uprzednim założeniu konta na stronie) link http://filmspringopen.eu/pl/zapisz-sie-plenery/

Opłata rejestracyjna w wysokości 350zł

O sukcesie Plenerów świadczy to, że ich początkiem w 2005 były małe szwajcarsko niemieckie warsztaty dla 15 osób, a w 2014-17 było około 300 uczestników.

Co roku przejeżdżają:

- studenci, absolwenci, pracownicy uczelni artystycznych, filmowych, teatralnych. Młodzi profesjonaliści, przedstawiciele wszystkich kierunków i zawodów filmowych:

- producenci, scenarzyści, reżyserzy, operatorzy, kompozytorzy, dźwiękowcy, scenografowie, aktorzy, ale także przedstawicieli zawodów, które będą i mają wpływ na przyszłość branży audiowizualnej, technicy, programiści, graficy komputerowi, game developerzy, specjaliści VR, Videoblogerzy, Stereografowie.

- młodzi debiutanci, młodzi twórcy, studenci i absolwenci szkół i placówek artystycznych oraz młodzi przedsiębiorcy w sektorze audiowizualnym będący na początku swojej kariery. Czynnie działający w branży audiowizualnej.

- profesjonaliści mogą szkolić swoje umiejętności oraz nawiązywać kontakty w swojej branży w Grupach Twórczych, których tematyka obejmuje szerokie spektrum twórczości audiowizualnej. Praktyczne testy najnowocześniejszego sprzętu, które oferujemy podczas Plenerów pozwalają również zorientować się w najnowszych trendach w technologiach i narzędziach dostępnych na rynku.

ADRESACI: Artyści specjalizujący się w różnych dyscyplinach: filmowych (reżyserzy, operatorzy, aktorzy, scenarzyści, montażyści, specjaliści ds. efektów i cyfrowej postprodukcji), sztuk pięknych (malarze, rzeźbiarze), informatyki (programiści, animatorzy i graficy), sztuk interaktywnych (game developerzy) oraz muzycy (kompozytorzy, artyści dźwiękowcy).

Wykłady Plenerów Film Spring Open są transmitowane na żywo na kanale YouTube Fundacji Film Spring Openhttps://www.youtube.com/user/filmspringopen

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Powrót
Powrót

Wydarzenie pn. „Plenery Film Spring Open 2018” (ID 1510) zostało zapisane w bazie danych. Proszę poczekać na akceptację przez Moderatora serwisu Kalendarium. Po zaakceptowaniu Wydarzenia będzie ono widoczne na stronie internetowej: … oraz zostaną Państwo o tym fakcie poinformowani odrębnym mailem.

Uprzejmie przypominamy, że zobowiązani są Państwo do stałego aktualizowania danych swojego Wydarzenia. Aktualizacje te będą również każdorazowo akceptowane przez Moderatora.

Ponadto w terminie 1 miesiąca od daty zakończenia Wydarzenia są Państwo zobowiązani, oprócz aktualizacji danych, do dodania Relacji z Wydarzenia. Relacja powinna zawierać dodatkowe informacje i zdjęcia dotyczące przebiegu imprezy.

Uprzejmie informujemy, że Moderator serwisu Kalendarium może w każdym momencie edytować niniejsze Wydarzenie.

OK
Pliki cookies na stronie. Aby zapewnić poprawne działanie strony na stronie wykorzystujemy pliki cookies. Wraz z wejściem na stronę, niektóre pliki mogły już zostać zapisane w folderze przeglądarki.