31.05.2019 - 30.11.2019

Jubileuszowe X Mistrzowskie Kursy "Mistrz i uczniowie" - cykl 9 kursów muzycznych

Miejscowość Wydarzenia: Tarnowskie Góry

Zasięg: Międzynarodowy

Dziedzina: Muzyka

Rodzaj: Warsztaty, Kursy

Specjalność: Altówka, Fagot, Flet, Fortepian, Jazz i muzyka rozrywkowa, Kameralistyka, Klarnet, Klawesyn, Skrzypce, Wiolonczela, Kompozycja

Adresaci: Uczniowie szkół muzycznych st. podstawowego, Uczniowie szkół muzycznych st. średniego, Studenci uczelni muzycznych

Cykl: Rokrocznie

www Wydarzenia: www.palacrybna.pl

Projekt obejmuje 9 cykli spotkań z uznanymi autorytetami: ● warsztaty Suzuki - dr hab. Beata Warykiewicz-Siwy, Tomasz Mucha, Małgorzata Rogowska ● kursy dla solistów skrzypcowych - prof. Antoni Cofalik i Marta Lelek ● kursy pianistyczne - dr Marian Sobula ● kursy klawesynowo-kompozytorskie - dr hab. Ewa Rzetecka, dr hab. Artur Zagajewski, dr Aleksandra Gajecka-Antosiewicz ● kursy muzyki kameralnej - Royal String Quartet ● kursy fagotowe - prof. Marek Barański, dr hab. Paweł Solecki ● kursy klarnetowe - prof. Roman Widaszek i dr hab. Jakub Bokun, dr hab. Grzegorz Wieczorek, dr Igor Frantisek ● kursy fletowe - dr hab. Agata Igras ● kursy improwizacji jazzowej - Adam Bałdych Kursy są multipleksem służącym doskonaleniu umiejętności, wzbogaconym o innowacyjne nurty - uwzględnienie muzyki współczesnej, improwizacji, wymiany najlepszych praktyk.

ORGANIZATOR

Instytucja Kultury Pałac w Rybnej

Adres: Powstańców Warszawskich 90

42-680 Tarnowskie Góry

Tel.: +48.32.2841837

e-mail: adam.morawiec@poczta.onet.pl

www: palacrybna.pl

MIEJSCE WYDARZENIA

CELE WYDARZENIA

Mistrzowskie Kursy są projektem realizowanym od dziewięciu lat. W 2019 roku odbędzie się jubileuszowa - X edycja kursów. Projekt od początku funkcjonowania, ma za zadanie zwrócić uwagę jak istotnym elementem w rozwoju osobowości artystycznej młodego muzyka jest kontakt z uznanymi Mistrzami. Nadrzędnym celem projektu "Mistrz i uczniowie" jest tworzenie takich warunków pracy i kontaktu z Mistrzem, aby umożliwić młodym adeptom sztuki muzycznej rozwój ich osobowości artystycznej. Niezbędnymi warunkami są więc m.in: ● zaproszenie wybitnego autorytetu (artysty – pedagoga, artysty – koncertującego wykonawcy, artysty młodego pokolenia, który odniósł sukces, artysty – jurora) ● zapewnienie zaplecza organizacyjnego (sale do prób, instrumenty, atmosfera mobilizująca do wytężonej pracy) ● odpowiedni dobór asystentów i akompaniatorów ● umożliwienie bezpośredniego kontaktu z Mistrzem poprzez bazę kursową Pałacu w Rybnej ● zacieśnienie kontaktu międzyludzkiego między uczestnikami kursów ● umożliwienie wymiany doświadczeń ● inspiracja (elementy pozamuzyczne, wycieczki edukacyjne dla uczestników, natura otoczenia parkowego Pałacu w Rybnej) ● refleksja nad dotychczasowymi osiągnięciami i przygotowanie do poszerzania perspektyw muzycznych oraz pozamuzycznych ● dostęp do wysokiej klasy instrumentów.

PROPONOWANI WYKŁADOWCY, JURY, ARTYŚCI, ZESPOŁY

● WARSZTATY SUZUKI DLA DZIECI I MŁODZIEŻY PROWADZENIE: DR HAB. BEATA WARYKIEWICZ-SIWY (AM KATOWICE), TOMASZ MUCHA, MAŁGORZATA ROGOWSKA TERMIN: 31.05. - 02.06.2019

Warsztaty skrzypcowe skierowane są do najmłodszych adeptów muzyki skrzypcowej. Podczas warsztatów uczestnicy będą mogli zapoznać się z muzyką polską następujących kompozytorów: Grażyny Bacewicz, Romualda Twardowskiego, Ewy Iwan. PROGRAM WARSZTATÓW: 31 maja - przyjazd uczestników i wykładowców, zakwaterowanie, ustalenie grafiku zajęć 1 - 2 czerwca - lekcje uczestników 2 czerwca - zakończenie warsztatów oraz koncert uczniów, wręczenie dyplomów uczestnictwa w warsztatach PROWADZĄCY: DR HAB. BEATA WARYKIEWICZ-SIWY - skrzypaczka, pedagog. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, którą ukończyła z wyróżnieniem w klasie skrzypiec prof. Stanisława Lewandowskiego i adt Aurelego Błaszczoka w 1988. Studiowała również w Sweelinck Conservatorium w Amsterdamie w klasie prof. Istvana Parkanyi’a (studium podyplomowe). Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez prof. M. Frischenschlagera (Austria), W. Marschnera (Niemcy), R. Mastersa (Anglia) i K. Danczowską (Polska). Laureatka nagród i wyróżnień: Wyróżnienie w I Międzynarodowym Konkursie Młodych Skrzypków w Lublinie (1979), II nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Młodych Skrzypków w Lublinie (1980), I nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych we Wrocławiu (1981), I nagroda na XII Ogólnopolskim Festiwalu Muzyki Rosyjskiej i Radzieckiej w Gdańsku (1981), I nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Wykonawczym im. K. Szymanowskiego w Krakowie (1982), IV nagroda na II Międzynarodowym Konkursie Młodych Skrzypków w Lublinie (1982), I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych w Aberdeen w Szkocji (1984), IV nagroda na III Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. Z. Jahnkego w Poznaniu (1984), I nagroda w „Adelaide Violin Competition” w Południowej Australii (1986), VI nagroda na III Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. C. Nielsena w Odense w Danii (1988), II nagroda w „Het Postbank Sweelinck Viool Concours” w Amsterdamie w Holandii (1990). Finalistka Międzynarodowego Konkursu Instrumentalistów „The Skene Aberdeen Festival Award” w Aberdeen w Szkocji (1984). Półfinalistka Międzynarodowego Konkursu Młodych Skrzypków im. Y. Menuhina w Folkestone w Anglii (1983) oraz Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego w Poznaniu (dyplom „z zaszczytną wzmianką”, 1986). W latach 1990-1992 pracowała w orkiestrze Filharmonii Radiowej w Hilversum w Holandii a w 1992 - 1997 była koncertmistrzem Radiowej Orkiestry Kameralnej (również w Hilversum). Po powrocie do Polski podjęła pracę w katowickiej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego, gdzie obecnie jako dr hab. prof. AM prowadzi klasę skrzypiec a także – od roku 2013 – Metodykę skrzypcową. Jest członkiem Towarzystwa Muzycznego im. Karola Szymanowskiego.

● KURSY PIANISTYCZNE PROWADZENIE: DR MARIAN SOBULA (AM KRAKÓW) TERMIN: 23-28.06.2019 PROGRAM KURSÓW: 1. inauguracja - transport i ustawienie instrumentów, przyjazd uczestników i wykładowców, zakwaterowanie, ustalenie grafiku zajęć, przygotowanie nut dla uczestników, pierwsze lekcje 2. lekcje mistrzowskie (ogółem 60 lekcji - 6 lekcji dla uczestnika), w trakcie kursu 2 wewnętrzne koncerty uczestników oraz wycieczka 3. koncert otwarty wszystkich uczestników dla publiczności w Pałacu w Rybnej (repertuar: jeden utwór kompozytora polskiego), wręczenie dyplomów uczestnictwa w kursach 4. ostatnie konsultacje, zakończenie kursów REPERTUAR KURSÓW: dowolny, w tym co najmniej jeden utwór kompozytora polskiego innego niż Fryderyk Chopin - preferowany jeden z utworów lub cykli fortepianowych Karola Szymanowskiego PROWADZĄCY: DR MARIAN SOBULA - dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Pianistycznego Królewskiego Miasta Krakowa, pracownik dydaktyczny Katedry Fortepianu Akademii Muzycznej w Krakowie. Laureat konkursów pianistycznych (m.in Polska, Hiszpania, Niemcy, Austria, Chile). Koncertuje w Europie, Azji, obu Amerykach oraz Australii. Występował m.in w następujących miejscach: Filharmonia Narodowa, Teatr Wielki w Warszawie, większość filharmonii polskich, Am Gasteig w Monachium, Beethovenhalle w Bonn, Sala Santa Cecilia w Rzymie, Teatro Municipal w Santiago de Chile, Sala Sao Paulo, Teatro Teresa Carreno w Caracas, Semour Theater Center wSydney. Prowadził kursy i warsztaty w akademiach w: Budapeszcie, Bratysławie, Lipsku, Limie, Caracas, Central Conservatory of Music w Chinach.

● KURSY DLA SOLISTÓW SKRZYPCOWYCH PROWADZENIE: PROF. ANTONI COFALIK, MARTA LELEK ORAZ AKOMPANIAMENT ANNA NOWAK-DAŃDA TERMIN: 1-7.07.2019 PROGRAM KURSÓW: 1. inauguracja - przyjazd uczestników i wykładowców, zakwaterowanie, ustalenie grafiku zajęć, przygotowanie nut dla uczestników 2. lekcje mistrzowskie (ogółem 40 lekcji - 4 lekcje dla uczestnika), w trakcie kursu 2 wewnętrzne koncerty uczestników 3. koncert wybranych uczniów, wręczenie dyplomów uczestnictwa w kursach 4. ostatnie konsultacje, zakończenie kursów PROWADZĄCY: PROF. ANTONI COFALIK - jest niekwestionowanym autorytetem pedagogiki skrzypcowej, kompozytorem a także cenionym edytorem wielu pozycji literatury. Artysta skrzypek, muzyk kameralista, pedagog. Studiował w Accademia Chigiana w Sienie, w Sankt Petersburgu, w Mozarteum w Salzburgu i w Konserwatorium w Lucernie. Przez wiele lat pełnił funkcję koncertmistrza w Orkiestrze PRiTV w Krakowie i Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Antoni Cofalik trzykrotnie otrzymał "Nagrodę dla Najlepszego Nauczyciela" przyznawaną podczas międzynarodowych konkursów. MARTA LELEK jest uważana za jedną z najlepszych i najciekawszych polskich skrzypaczek. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w klasie skrzypiec prof. Pawła Puczka. Doskonaliła również swoje umiejętności pod kierunkiem Prof. Wandy Wiłkomirskiej oraz prof. Jose Luisa Garcii Asencio. Studia wyższe podjęła w 1999 roku, w prestiżowej the Guildhall School of Music Drama w Londynie, w klasie skrzypiec prof. Krzysztofa Śmietany. W 2003 uzyskała tytuł Bmus with Honours a dwa lata później the Master Degree with Distinction in Performance. Po uzyskaniu tytułu magistra, została na uczelni jako Fellow (adiunkt). Jako studentka, miała możliwość doskonalenia się pod kierunkiem Sir Colina Davisa, Maestro Jordi Savalla, the Takacs Quartet i wielu innych. Występowała z większością Polskich Filharmonii (m. in. Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Krakowskiej, Podlaskiej, Bałtyckiej, Rzeszowskiej, Pomorskiej, Śląskiej, Lubelskiej, Zielonogórskiej, Dolnośląskiej, Kaliskiej, Opolskiej, Sudeckiej. Była solistką Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach. Od 2006 roku, jest zapraszana każdego lata do prowadzenia klasy mistrzowskiej na festiwalu The Summer Music on the Shannon w Irlandii. Marta Lelek była stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Fundacji Kultury Polskiej, the Corporation of London, the Myra Hess Trust (Londyn), the Worshipful Company of Musicians (Londyn), the Cripplegate Foundation (Londyn).

● KURSY KLAWESYNOWO - KOMPOZYTORSKIE PROWADZENIE: DR HAB. ARTUR ZAGAJEWSKI (AM ŁÓDŹ), DR HAB. EWA RZETECKA (AM ŁÓDŹ), DR ALEKSANDRA GAJECKA-ANTOSIEWICZ (AM ŁÓDŹ) TERMIN: 7-11. 07.2019 PROGRAM KURSÓW: - inauguracja - transport i ustawienie instrumentów, przyjazd uczestników i wykładowców, zakwaterowanie, ustalenie grafiku zajęć, przygotowanie nut dla uczestników, pierwsze lekcje - lekcje mistrzowskie (ogółem 40 lekcji - 4 lekcje dla uczestnika), w trakcie kursu 2 wewnętrzne koncerty uczestników - koncert otwarty wszystkich uczestników dla publiczności w Pałacu w Rybnej, wręczenie dyplomów uczestnictwa w kursach - ostatnie konsultacje, zakończenie kursów W RAMACH KURSU ODBĘDĄ SIĘ RÓWNIEŻ: - praktyczne zajęcia interpretacji muzyki współczesnej na klawesynie i fortepianie - prelekcje pedagogów przybliżające zagadnienia związane z muzyką współczesną dla instrumentalistów różnych specjalności - spotkanie z kompozytorem dr Arturem Zagajewskim. PROWADZĄCY: DR HAB. EWA RZETECKA - w roku 2003 ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie klawesynu prof. Leszka Kędrackiego, a w 2008 roku studia podyplomowe w Konserwatorium Muzycznym w Genewie w klasie klawesynu solowego prof. Alfonso Fedi i w klasie kameralnej prof. Leonardo Garcia–Alarcon . W 2010 roku jako solistka wystąpiła z orkiestrą Konserwatorium Genewskiego. Odbyła kursy mistrzowskie u wybitnych klawesynistów, takich jak: Władysław Kłosiewicz (Polska), Ketil Haugsand (Norwegia, Portugalia), Pierre Hantai (Francja), George Kiss (Szwajcaria, Włochy), Luca Skandali (Włochy), Liuwe Tamminga (Włochy), Ton Koopman (Holandia). Studiowała grę na organach w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Ireny Wisełki-Cieślar, następnie u prof. Marcelo Giannini w Genewie i Liuwe Tamminga w Bolonii. Jest półfinalistką Międzynarodowego Konkursu Organowego w Muzzana we Włoszech. Koncertuje solowo, kameralnie i w orkiestrach, w Polsce i za granicą: Szwajcaria – z zespołem Diletto Musicale, Francja, Portugalia, Norwegia, Włochy – w duecie organowym z Liuwe Tamminga, a także w duecie z flecistą Carlo Jansem, tworząc zespół „Duo impetuoso”. Jej pasją są opery barokowe. Współpracowała z Teatrem Wielkim w Łodzi przy wszystkich produkcjach barokowych oper ostatnich lat: La serva padrona - G. Pergolesiego i L’impresario in angustie – D. Cimarosy, Dydona i Enasz – H. Purcella, także przy studenckich produkcjach teatralnych – Xerxes – G. F. Haendla , Juliusz Cezar – G. F. Haendla czy Kantacie o Kawie – J. S. Bacha, jako kierownik muzyczny. Współpracowała z zespołem Cappella – Genevensis (m. in. Bastien et Bastienne – W. A. Mozart, La descente d’Orphee aux Enfers – M-A. Charpentier) i ze Studiem Opery Ascetycznej Andrzeja Żarneckiego. W 2009 i w 2011 roku wzięła udział, jako pedagog i akompaniator, w Warsztatach Muzycznych przy Operze Ascetycznej w Nałęczowie, natomiast od 2010 regularnie, również jako pedagog, w Międzynarodowym Forum Fletowym w Luksemburgu. W 2009 roku nagrała płytę Barok w Europie wraz z flecistką Joanną Woszczyk-Garbacz, natomiast w 2011 roku muzykę do sonetów Andrzeja Żarneckiego Wariacje Teatralne. W 2012 roku została doktorem sztuk, broniąc pracy dotyczącej muzyki i malarstwa na dworze Ludwika XIV. Obecnie pracuje w Akademii Muzycznej w Łodzi jako adiunkt w Katedrze Organów, Klawesynu i Muzyki Dawnej. DR ALEKSANDRA GAJECKA-ANTOSIEWICZ - pianistka i klawesynistka, doktor sztuki muzycznej, ceniona interpretatorka muzyki współczesnej, spadkobierczyni tradycji wykonawczej światowej sławy polskiej klawesynistki Elżbiety Chojnackiej. Artystka dokonała licznych prawykonań utworów klawesynowych. Jako solistka i kameralistka koncertowała w Polsce, Anglii, Austrii, Francji, Holandii, Niemczech, Norwegii i Słowacji. Od 1993 roku ze swoją siostrą bliźniaczką - Hanną Balcerzak - tworzy „Duo Siostry Gajeckie”. Dyskografia klawesynistki obejmuje następujące płyty: A. Vivaldi. Cztery pory roku (ŚTM, 2007), Utwory klawesynowe Mariana Sawy, (ŚTM, 2011), Zygmunt Krauze. Pour El (CD nr 11 Katedry Kompozycji AM w Łodzi), Utwory na klawesyn współczesnych kompozytorów polskich (płyta doktorska, 2014), Muzeum Muzycznie (DVD, ŚTM, 2014). A. Gajecka-Antosiewicz jest absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Ewy Piaseckiej (1999) oraz prof. Marka Drewnowskiego (2000), studiów mistrzowskich u prof. Elżbiety Chojnackiej na Uniwersytecie „Mozarteum” w Salzburgu (2001-2003) oraz studiów doktoranckich w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (2011-2014). Otrzymała stypendia Fundacji im. Józefa Hofmanna, Dartington International Summer School, The Ringve Museum w Trondheim oraz Rektora Akademii Muzycznej w Łodzi, jak również nagrodę Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry w dziedzinie kultury za działalność artystyczną oraz promocję miasta w kraju i poza jego granicami. A. Gajecka-Antosiewicz posiada również doświadczenie pedagogiczne. Od 1999 roku jest nauczycielem gry na fortepianie i klawesynie w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Bytomiu, od 2011 roku prowadzi zajęcia z wykonawstwa muzyki współczesnej na klawesynie i instrumentach dawnych w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Jest autorką podstaw programowych dla przedmiotu ”Klawesyn główny” i „Klawesyn dodatkowy” dla szkół muzycznych I i II stopnia w Polsce (prace zlecone przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego). Prezentowała twórczość klawesynową w audycjach radiowych, podczas konferencji naukowych, wykładów i warsztatów, w szkołach i akademiach muzycznych w kraju, jak również w ramach letnich kursów mistrzowskich. Jest autorką artykułów na temat współczesnej muzyki klawesynowej publikowanych w czasopismach specjalistycznych. DR HAB. ARTUR ZAGAJEWSKI - kompozytor, teoretyk muzyki. Ukończył z wyróżnieniem teorię muzyki (2005) pod kierunkiem prof. dr hab. Ryszarda Daniela Golianka oraz kompozycję (2008) w klasie prof. Bronisława Kazimierza Przybylskiego w Akademii Muzycznej w Łodzi. Studiował muzykę elektroniczną pod kierunkiem dra hab. Krzysztofa Knittla. W roku 2012 obronił pracę doktorską w dziedzinie kompozycji pod kierunkiem prof. Zygmunta Krauzego. Brał udział w kursach prowadzonych przez prof. Marka Chołoniewskiego (Akademia Muzyczna w Krakowie) i Grażynę Pstrokońską-Nawratil (Akademia Muzyczna we Wrocławiu). Jest laureatem: Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego „850 Jahre Cottbus – Musikalische Bilder einer Stadt” (wyróżnienie, 2006), dwóch edycji konkursu BMW Crash! organizowanego przez Stowarzyszenie Zachęta Sztuki Współczesnej w Szczecinie (wyróżnienie w 2006 oraz nagroda główna w 2007), 48. oraz 50. edycji Konkursu Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda (dwukrotnie II nagroda w 2007 oraz 2009), V Konkursu Kompozytorskiego im. Krzysztofa Komedy w Słupsku (wyróżnienie, 2007), konkursu kompozytorskiego organizowanego w ramach Festiwalu Współczesnej Muzyki Dziecięcej i Młodzieżowej „Srebrna Szybka” w Krakowie (wyróżnienie, 2009), III Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. Grażyny Bacewicz w Łodzi (I nagroda, 2009) oraz konkursu „in-OUT-side” organizowanego w ramach Sound Screen Festival w Bydgoszczy (nagroda główna, 2009). W roku 2010 został laureatem statuetki Łódzkie EUREKA; w roku 2014 jego Stabat Mater zostało nominowane do Wrocławskiej Nagrody Polonica Nova. W maju 2017 jego utwór brut reprezentował Polskie Radio i otrzymał najwyższą lokatę na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów w Palermo. Również w 2017 roku sukcesy kompozytora zostały podsumowane prestiżową nominacją do Koryfeusza Muzyki Polskiej w kategorii Osobowość Roku. Zajmuje się badaniami nad muzyką rockową, prezentując je w formie wykładów (Warsztaty Muzyki Rozrywkowej – Akademia Muzyczna w Łodzi, Ogólnopolska Konferencja Dla Nauczycieli Szkół Artystycznych organizowana przez CENSA oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego) oraz publikacji („Glissando”, „Operomania”). W ramach działalności popularyzatorskiej prowadzi wykłady i warsztaty dla młodzieży z zakresu muzyki XX i XXI wieku. Był członkiem Jury m.in. Festiwalu Wyobraźni Muzycznej mYear (Akademia Muzyczna we Wrocławiu). Jest adiunktem w łódzkiej Akademii Muzycznej oraz nauczycielem przedmiotów teoretycznych w Zespole Szkół Muzycznych im. S. Moniuszki w Łodzi, a także członkiem Związku Kompozytorów Polskich oraz Komisji Programowej Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. CELE KURSU: - promocja muzyki współczesnej jako sztuki odzwierciedlającej wrażliwość, wyobraźnię i intelekt człowieka XX i XXI wieku - przedstawienie technik instrumentalnych (klawesyn, fortepian i in.) dostosowanych do współczesnego języka muzycznego - podtrzymanie tradycji interpretacji współczesnej muzyki klawesynowej przekazanej przez Elżbietę Chojnacką - przedstawienie głównych nurtów i technik komputerowych podczas komponowania i ich wpływu na wykonawstwo utworów: analiza i synteza dźwięków, przetworzenia w czasie realnym (rzeczywistym), zastosowanie multimediów: integracja elektroniki z instrumentem akustycznym oraz dźwięku z obrazem - "Czy aż taki diabeł straszny?" – interpretacja utworów atonalnych, opanowanie pamięciowe muzyki współczesnej, - „Jak słuchać muzyki współczesnej będąc, jak i nie będąc muzykiem?”- przełamanie stereotypu o hermetyczności muzyki współczesnej.

● KURSY KAMERALNE DLA KWARTETÓW SMYCZKOWYCH I SOLISTÓW (DUETY, TRIA I KWARTETY SMYCZKOWE, SKRZYPKOWIE, ALTOWIOLIŚCI, WIOLONCZELIŚCI) PROWADZENIE: ROYAL STRING QUARTET: ELWIRA PRZYBYŁOWSKA, IZABELLA SZAŁAJ-ZIMAK, MICHAŁ PEPOL, PAWEŁ CZARNY TERMIN: 20-27.07.2019 PROGRAM KURSÓW: 1. inauguracja - przyjazd uczestników i wykładowców, zakwaterowanie, ustalenie grafiku zajęć, przygotowanie nut dla uczestników, pierwsze lekcje 2. lekcje mistrzowskie (ogółem 40 lekcji), w trakcie kursu 2 wewnętrzne koncerty uczestników oraz wycieczka, wręczenie dyplomów uczestnictwa w kursach 3. koncert uczestników kursów oraz mistrzów Royal String Quartet (koncert otwarty dla publiczności odbędzie się w Kościele Ewangelickim) REPERTUAR KURSÓW: co najmniej 2 kwartety smyczkowe, w tym obowiązkowo jeden kwartet smyczkowy polskiego kompozytora PROWADZĄCY: ROYAL STRING QUARTET - założony w 1998 roku Royal String Quartet świętował w tym roku 20-lecie działalności artystycznej. 20 lat wspólnej pracy przyniosło zespołowi ogromną ilość laurów i sukcesów na całym świecie i ugruntowało jego pozycję jako jednego z najlepszych kwartetów smyczkowych w Polsce i w Europie. RSQ wielokrotnie zachwycał swoimi koncertami publiczność prestiżowych sal koncertowych na niemal wszystkich kontynentach, w tym tak ważnych jak Concertgebouw w Amsterdamie, Palais des Beaux-Arts w Brukseli, wiedeński i berliński Konzerthaus, Sejong Center w Seulu, Beijing Concert Hall w Pekinie, sztokholmski Konserthus, a także Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego i Filharmonia Narodowa w Warszawie. Lista sukcesów zespołu jest bardzo długa. Najważniejsze z nich to 3. nagroda na Międzynarodowym Konkursie Kwartetów Smyczkowych w Banff w Kanadzie, nominacja do prestiżowej nagrody brytyjskiego Royal Philharmonic Society, nagroda fundacji Borletti-Buitoni oraz 2-letni udział w programie BBC New Generation Artists, który przyczynił się do niezwykłej popularności zespołu na Wyspach Brytyjskich. O tej popularności może świadczyć fakt, że kwartet stał się stałym gościem londyńskiej Wigmore Hall – jednej z najbardziej prestiżowych sal kameralnych na świecie: w ciągu ostatnich 10 lat koncertował tam aż 15-krotnie! Bogata dyskografia zespołu składa się aż z 15 albumów. Pierwsze cztery, z muzyką klasyczną, romantyczną i XX-wieczną, nagrane zostały w kraju (dwie nagrody Fryderyk) , kolejne cztery, z utworami polskich kompozytorów XX i XI wieku, dla brytyjskiej wytwórni Hyperion (m.in. tytuł płyty miesiąca „BBC Music Magazine”, Editor’s Choice magazynu „Gramophone”). Duży sukces na polskim rynku odniósł album „Kayah Royal Quartet” (2010), a także album „Nowa Warszawa“ (2012) ze Stanisławą Celińską i Bartkiem Wąsikiem. W ubiegłym roku ukazały się aż 2 płyty RSQ, prezentujące utwory młodych kompozytorów polskich – CD z kompozycjami Andrzeja Kwiecińskiego, oraz DVD z utworami Wojtka Blecharza. W kolejce czeka kolejny nagrany już album: płytę z kwartetami szkockiego kompozytora Jamesa MacMillana wyda ponownie Hyperion. Pisząc o RSQ nie można nie wspomnieć o Kwartesencji. Ten coroczny festiwal muzyki kameralnej, którego zespół jest twórcą i głównym organizatorem, doczekał się już 13 edycji i znakomicie odzwierciedla muzyczne zainteresowania, pasje i inspiracje RSQ. Kwartesencja w sposób śmiały i eklektyczny łączy różne style i gatunki muzyczne, a także artystów je prezentujących. Dzięki swej oryginalnej formule programowej oraz wybitnym artystom, którzy goszczą na festiwalu, zyskała sobie rzeszę wiernej publiczności, która zapełnia jesienią warszawskie sale koncertowe. W latach 2012-2015 RSQ był kwartetem rezydującym Queen’s University w Belfaście. Zapraszany jest też do prowadzenia letnich kursów w Dartington oraz Lake District Summer School (Wielka Brytania). Został uhonorowany Nagrodą Specjalną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „w uznaniu zasług dla kultury polskiej”.

● KURSY FAGOTOWE PROWADZĄCY: PROF. MAREK BARAŃSKI (AM KATOWICE), DR HAB. PAWEŁ SOLECKI (AM KRAKÓW) TERMIN: 19-22.08.2019 PROGRAM KURSÓW: 1. inauguracja - przyjazd uczestników i wykładowców, zakwaterowanie, ustalenie grafiku zajęć, przygotowanie nut dla uczestników, pierwsze lekcje oraz wieczorny koncert dla publiczności Pałacu w Rybnej 2. lekcje mistrzowskie, w trakcie kursu 2 wewnętrzne koncerty uczestników oraz wycieczka, wręczenie dyplomów uczestnictwa w kursach 3. koncert uczestników kursów oraz mistrzów PROWADZĄCY: PROF. MAREK BARAŃSKI - absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fagotu prof. Wiktora Osadzina. Obecnie pedagog tej uczelni na stanowisku adiunkta. Laureat wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych, do jego osiągnięć należą m.in.: III nagroda na Międzynarodowym Konkursie Kameralnym w Belgradzie, I nagroda Konkursu Kameralnego, finalista Konkursu Instrumentalistów Międzynarodowego Festiwalu Młodych Muzyków w Aberdeen w Szkocji. Jest pierwszym fagocistą Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia z siedzibą w Katowicach, z którą wystąpił w wielu miastach w Polsce i za granicą biorąc udział w prestiżowych festiwalach muzycznych, współpracując z wybitnymi solistami i dyrygentami, dokonując nagrań płytowych i radiowych. Współpracował z Polską Filharmonią Kameralną oraz z Sinfoniettą Cracovia. Koncertuje jako solista i kameralista, członek Kwintetu Dętego NOSPR w Katowicach. DR HAB. PAWEŁ SOLECKI - fagocista, w 1998 roku ukończył studia na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. K. Siudmaka z wynikiem celującym. Jest laureatem krajowych konkursów muzycznych oraz stypendystą kilku fundacji, m.in.: International Music Camp w 1989 r., Fundacji Sztuki Młodych 1989-91, Europejskiej Fundacji Mozartowskiej w latach 1994-95, gdzie pracował m.in. pod okiem Milana Turkoviča oraz Jessy’ego Read’a. Finalista Międzynarodowego Konkursu Indywidualności Muzycznych im. A.Tansmana w Łodzi (1998) oraz uczestnik Międzynarodowego Konkursu “Praska Wiosna”(2002). W 1996 roku występował na prestiżowym festiwalu w Schwetzingen w ramach Polsko-Niemieckich Spotkań Muzycznych. W sezonie 2004/05 był pierwszym fagocistą Libańskiej Narodowej Orkiestry Symfonicznej w Bejrucie. W latach 1996-2011 był pierwszym fagocistą orkiestry kameralnej Capella Cracoviensis. Współpracuje z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej oraz Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy AUKSO. Jest członkiem zarówno Krakowskiego Tria Stroikowego, z którym w 2005 r. nagrał dla wytwórni DUX płytę z muzyką kompozytorów polskich, a rok później dla Polskiego Towarzystwa Bachowskiego Sonatę triową Es-dur BWV 525 J.S. Bacha, jak i Krakowskiego Kwintetu Dętego, który w 2016 roku wspólnie z wybitną polską pianistką Beatą Bilińską nagrał płytę Quint(et)essence, nominowaną do nagrody Fryderyki 2017 w kategorii – album roku – muzyka kameralna. Dokonał licznych prawykonań, m.in Concertina na trio stroikowe i smyczki K. Herdzina, dedykowanego Krakowskiemu Triu Stroikowemu. Realizuje się także jako kompozytor. W 2016 roku, nakładem wydawnictwa muzycznego Contra, ukazał się Kwartet fagotowy nr 1. Od listopada 2006 roku współpracuje również z krakowską poetką i pieśniarką – Basią Stępniak-Wilk. W 2017 uzyskał stopień doktora habilitowanego. Obecnie pracuje jako wykładowca na Akademii Muzycznej w Krakowie oraz koncertuje jako solista-kameralista.

● KURSY KLARNETOWE PROWADZĄCY: PROF. ROMAN WIDASZEK (AM KATOWICE) I DR HAB. JAKUB BOKUN (AM WROCŁAW), DR IGOR FRANTISEK (UNIWERSYTET W OSTRAWIE), DR HAB. GRZEGORZ WIECZOREK (AM GDAŃSK) TERMIN: 25 - 28.08.2019 PROGRAM KURSÓW: 25 sierpnia - inauguracja - przyjazd uczestników i wykładowców, zakwaterowanie, ustalenie grafiku zajęć, przygotowanie nut dla uczestników, pierwsze lekcje oraz wieczorny koncert dla publiczności Pałacu w Rybnej 26 - 28 sierpnia - lekcje mistrzowskie, w trakcie kursu 2 wewnętrzne koncerty uczestników oraz wycieczka, wręczenie dyplomów uczestnictwa w kursach 28 lipca - koncert uczestników kursów oraz mistrzów (koncert otwarty dla około 200 osób odbędzie się na scenie plenerowej Pałacu w Rybnej) wraz z towarzyszeniem 30 osobowej orkiestry. PROWADZĄCY: PROF. ROMAN WIDASZEK - klarnecista, ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach - klasa prof. H. Kierskiego. Swoje umiejętności kształcił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez prof. Guy Deplus i prof. Michaela Arrignon. Jest laureatem II nagrody na I Ogólnopolskim Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim ( 1995r. ), a także III nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Bielsku-Białej (1990 r.). Stypendysta Ministra Kultury i Sztuki. Odznaczony Brązowym Krzyżem za zasługi w upowszechnianiu kultury muzycznej. Prowadząc ożywioną działalność artystyczną ma w swoim dorobku wiele koncertów solowych i kameralnych, występując m.in. z takimi artystami i zespołami jak Sharon Kam, Dimitri Ashkenazy, Kwartet Śląski, Hilliard Ensemble. Występował jako solista z większością polskich orkiestr m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Filharmonią Śląską, Krakowską, Wrocławską, Poznańską, Szczecińską, Częstochowską, Świętokrzyską, Lubelską, Śląską Orkiestrą Kameralną, Capellą Cracoviensis oraz Orkiestrą Akademii Muzycznej w Katowicach. Występuje również jako solista-kameralista na wielu koncertach i festiwalach w kraju i za granicą - Czechy, Niemcy, Włochy, Portugalia, Finlandia, Korea Pd., Japonia, Chiny. W 2009 roku został zaproszony, jako solista, do udziału w Światowym Kongresie Klarnetowym – Clarinet Fest w Porto. W ramach tego kongresu poprowadził również kurs klarnetowy w Konserwatorium Muzycznym w Porto. Wykładowca i juror krajowych i zagranicznych kursów, oraz konkursów klarnetowych. Jest członkiem Krakowskiego Tria Stroikowego oraz Krakowskiego Kwintetu Dętego. W latach 1997 – 2011 był pierwszym klarnecistą Capelli Cracoviensis. Jest wykładowcą katowickiej Akademii Muzycznej. DR HAB JAN JAKUB BOKUN - klarnecista i dyrygent pochodzący z Wrocławia. Pomysłodawca i kierownik artystyczny orkiestry InterCAMERATA, dyrektor artystyczny festiwalu Clarimania. Po studiach w zakresie gry na klarnecie we Wrocławiu oraz Paryżu Jan Jakub Bokun ukończył studia dyrygenckie na University of Southern California w Los Angeles. Kształcił się też jako stypendysta American Academy for Conducting w Aspen oraz brał udział w Verbier Academy w Szwajcarii. Pracował pod kierunkiem wielu wybitnych artystów i pedagogów takich jak Guy Dangain, Larry Livingston, Mieczysław Stachura, David Zinman, Philippe Cuper, Sergiu Celibidache, Kurt Masur, Guy Deplus, Jorma Panula, Walter Boeykens, Michael Collins oraz Béla Kovács. Laureat konkursów we Wrocławiu, Włoszakowicach, Białymstoku, Enschede i Mt. Pleasant, wyróżniony nagrodą Fundacji Kultury Polskiej, stypendium Ministra Kultury i Sztuki oraz stypendium Rządu Francuskiego. Członek European Clarinet Society i przewodniczący polskiego oddziału International Clarinet Association. Występował w większości krajów Europy, w USA, Chile, Argentynie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Meksyku, Chinach i Japonii. Pięciokrotnie reprezentował Polskę na Światowym Kongresie Klarnecistów Clarinetfest . Prowadził lekcje mistrzowskie w Królewskim Konserwatorium w Brukseli, w Sofii, Belgradzie, Pradze, Brnie, Paryżu, Tokio, Lubljanie, Meksyku, Pekinie, oraz Avili pod Madrytem. Jako solista i dyrygent nagrał 11 albumów płytowych. Nagrywał dla Polskiego Radia i Telewizji, International Clarinet Association oraz wytwórni Koch Classics, Dux i JBRecords. Zawodowo związany ze swoją macierzystą uczelnią - Akademią Muzyczną im. Karola Lipińskiego, gdzie habilitował się w czerwcu 2012 roku. Jest endorserem firm Yamaha, D’Addario oraz BG. DR HAB. GRZEGORZ WIECZOREK - Urodzony 1974 roku. Ukończył Szkołę Muzyczną II stopnia w Gdańsku-Wrzeszczu w klasie klarnetu prof. Andrzeja Pietrasa. W 1996 roku rozpoczął studia w Akademii Muzycznej w Gdańsku pod kierunkiem tego samego pedagoga. Po śmierci prof. Andrzeja Pietrasa został studentem prof. Marka Schillera, w którego klasie ukończył studia z wyróżnieniem w 2001 roku. Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień. Ważniejsze spośród otrzymanych to: – I nagroda zdobyta podczas Konkursu Katedry Instrumentów Dętych AM w Gdańsku o stypendium Yamaha Music Foundation of Europe, 1997 rok, – wyróżnienie specjalne (w kategorii zespołów kameralnych) na III Concurso International de Musica de Buenos Aires en la categoria Musica de Camera, Argentyna 1998 rok, – II nagroda (w kategorii solistów) i I nagroda (w kategorii zespołów kameralnych) na III Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim, 1999 rok, – II nagroda, a także Nagroda specjalna, zdobyte podczas XI Akademickiego Konkursu Klarnetowego we Włoszakowicach. W roku 2000 otrzymał Stypendium Prezydenta Miasta Gdańska, a rok później został uhonorowany drugą nagrodą w kategorii Najlepszy Student Trójmiasta, w konkursie o Nagrodę „Czerwonej Róży”. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów, pracując pod kierunkiem tak wybitnych pedagogów jak: Andrzej Janicki, Mieczysław Stachura, Philippe Cuper, Wolfgang Meyer, Jean-Marc Fessard, Antonio Saiote, David Campbell. Grzegorz Wieczorek jest I klarnecistą orkiestry Państwowej Opery Bałtyckiej, wielokrotnie wyjeżdżając na tourne zagraniczne (Niemcy, Holandia, Dania, Luxemburg, Estonia). Jako muzyk tejże orkiestry miał okazję wielokrotnie wystąpić na festiwalach operowych w Bydgoszczy, Poznaniu, a także na organizowanym i transmitowanym przez francuską telewizję Mezzo, festiwalu operowym w Szeged na Węgrzech. Grzegorz Wieczorek współpracuje z Polską Filharmonią Kameralną Wojciecha Rajskiego. Koncertował, jako solista z Akademicką Orkiestrą Symfoniczną i Poznańską Orkiestrą Kameralną. Jako kameralista związany jest z kwartetem klarnetowym „Hevelius”, Gdańskim Zespołem Instrumentów Dętych, a także z Mozartowskim Zespołem Basethornowym. Od 2001 roku zatrudniony jest w Akademii Muzycznej w Gdańsku, a w roku akademickim 2011/2012 objął stanowisko adiunkta w tejże uczelni.

● KURSY FLETOWE PROWADZENIE: DR HAB. AGATA IGRAS (UMFC WARSZAWA) ORAZ AKOMPANIAMENT HANNA SOSIŃSKA-KRASKI TERMIN: 1 - 8.09.2019 PROGRAM KURSÓW: 1 września - inauguracja - przyjazd uczestników i wykładowców, zakwaterowanie, ustalenie grafiku zajęć, przygotowanie nut dla uczestników, pierwsze lekcje 2 - 7 września - lekcje mistrzowskie (ogółem 40 lekcji), w trakcie kursu odbędzie się koncert uczestników w Kościele Ewangelickim) 7 września - otwarty koncert na scenie letniej Pałacu w Rybnej dla około 300 osób 8 września - ostatnie konsultacje, zakończenie kursów REPERTUAR KURSÓW: co najmniej 2 utwory solowe oraz 2 utwory z udziałem akompaniamentu - sugerowane pozycje polskie: Włodzimierz Kotoński - Bucolica für Flöte solo, Henryk Mikołaj Górecki - Variations for Flute and Piano, Krystyna Moszumańska-Nazar - Novelette per flauto e pianoforte, Robert Muczyński - Sonata op. 14, Krzysztof Penderecki - Koncert fletowy PROWADZĄCY: DR HAB. AGATA IGRAS - jest absolwentką Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, w klasie fletu prof. E. Dastych-Szwarc. Studia podyplomowe odbyła w Królewskim Konserwatorium w Hadze (Holandia), w klasie fletu prof. Rien de Reede i Thiesa Roorda. Wieloletnia stypendystka Ministra Kultury i Sztuki. Doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem Juliusa Bakera, Williama Bennetta, Roberta Aitkena, JeanClaude’a Gerarda, Emmanuela Pahud, Carlosa Bruneel, Patricii Morris oraz Roberta Dicka. Współpracowała jako muzyk orkiestrowy oraz solistka z czołowymi polskimi orkiestrami m.in.: Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej, Polską Filharmonią Kameralną, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Wratislavia, Śląską Orkiestrą Kameralną, Concerto Avenna, a także z orkiestrą Sinfonia Varsovia, gdzie przez kilka lat była pierwszą flecistką. Koncertowała pod batutą takich dyrygentów, jak np. Lord Yehudi Menuhin, Krzysztof Penderecki, Jerzy Semkow, Jan Krenz, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Jacek Kaspszyk, José Cura, Massimiliano Caldi. Dokonała licznych nagrań płytowych, radiowych, telewizyjnych oraz muzyki do spektakli teatralnych. Prowadzi aktywną działalność pedagogiczną – jest adiunktem na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, a także prowadzi klasę fletu w Akademii Sztuki w Szczecinie.

● KURSY IMPROWIZACJI JAZZOWEJ PROWADZENIE: ADAM BAŁDYCH TERMIN: październik lub listopad 2019 – w trakcie ustalania PROGRAM KURSÓW: - inauguracja - przyjazd uczestników i wykładowcy, zakwaterowanie, ustalenie grafiku zajęć, przygotowanie nut dla uczestników - lekcje mistrzowskie - koncert prowadzącego i uczestników kursów, wręczenie dyplomów uczestnictwa w kursach PROWADZĄCY: ADAM BAŁDYCH – skrzypek, kompozytor. Przez wielu krytyków uznawany jest za nadzieję światowej wiolinistyki jazzowej oraz wirtuoza skrzypiec. "Bez wątpienia Adam jest najbardziej rozwiniętym skrzypkiem żyjącym w naszych czasach. Możemy spodziewać się po nim wszystkiego" - pisał Urlich Olshausen z Frankfurter Allgemeine Zeitung (DE) po jednym z koncertów. Artysta oprócz niesamowitej wirtuozerii ceniony jest za oryginalne brzmienie i kompozycje. Adam Bałdych świadomie nawiązuje do polskiej tradycji i zaciera granice między muzyką poważną i jazzową. W wieku 16 lat okrzyknięty "cudownym dzieckiem" szybko zaczyna koncertować z wybitnymi muzykami polskimi i amerykańskimi w Polsce, Niemczech, Serbii, Indonezji, Węgrzech, Hiszpanii, Francji, Anglii i USA. Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach. Należy do prestiżowej Niemieckiej wytwórni fonograficznej ACT MUSIC, gdzie w czerwcu 2012 roku, wydał premierowy album "Imaginary Room" w towarzystwie m.in kontrabasisty Larsa Danielssona, pianisty Jacoba Karlzona czy trębacza Verneri Pohjoli. 30 maja 2014 roku ukazał się jego kolejny album dla ACT MUSIC nagrany w duecie z izraelskim pianistą Yaronem Hermanem, zatytułowany „The New Tradition”. Kolejny album dla niemieckiej wytwórni to Adam Bałdych Helge Lien Trio „Bridges” wydany 28 sierpnia 2015, ostatni, „Brothers”, również nagrany z norweskim Helge Lien Trio oraz Tore Brunborgiem na saksofonie, ukazałam się 25 sierpnia 2017 roku. W czerwcu 2016 roku Adam Bałdych został odznaczony "ZŁOTYM KRZYŻEM ZASŁUGI" przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polski oraz odznaką honorową "ZASŁUŻONY DLA KULTURY POLSKIEJ" przyznaną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Adam Bałdych jest laureatem ECHO Jazz 2013 – najważniejszej nagrody przyznawanej Artystom z całego świata w niemieckim przemyśle muzycznym, Grand Prix Jazz Melomani 2011 w kategorii Nadzieja Melomanów oraz w 2012 w kategorii Artysta Roku. Był również nominowany do nagrody FRYDERYK 2013, 2015 oraz 2016 w kategorii Artysta Roku Muzyka Jazzowa. Wśród muzyków, z którymi współpracował znaleźli się zarówno niezwykle doceniani muzycy jazzowi: Jim Beard, Iiro Rantala, Leszek Możdżer, Billy Cobham, Aaron Parks, Jacob Karlzon, Lars Danielsson, Joachim Kühn czy Michel Portal, ale również artyści związani z muzyką popularną (Mika Urbaniak, L.U.C) oraz poważną (Paweł Hendrich, Andrzej Bauer, Cezary Duchnowski, Royal String Quartet). Bałdych coraz częściej zwraca się w stronę twórczości kompozytorskiej pisząc na duże składy - w 2014 roku cykl utworów „Mozaika” na orkiestrę i kwintet jazzowy, w 2015 - „Mozaika Impresje” - na skrzypce improwizujące, głos, fortepian, kontrabas, perkusję i orkiestrę smyczkową na zamówienie Baltic Neopolis Orchestra ze Szczecina, w 2017 „Pamiętniki” na skrzypce improwizujące, sekcję, wokal oraz Filharmonię Kaliską pod batutą Adama Klocka. Pomiędzy koncertami i karierą solistyczną Adam Bałdych działa również jako kompozytor muzyki teatralnej współpracując z wieloma teatrami i reżyserami (Rafał Matusz, Ellen Lande, Robert Czechowski, Przemysław Wiśniewski, Jan Tomaszewicz).

ZAKRES MERYTORYCZNY / WYKONYWANY PROGRAM

Literatura muzyczna z zakresu szkolnictwa muzycznego wszystkich szczebli od zakresu szkoły podstawowej po zakres programowy uczelni muzycznych ze szczególnym uwzględnieniem muzyki współczesnej (kursy klawesynowe) oraz muzyki polskiej.

WARUNKI UCZESTNICTWA (ODPŁATNOŚĆ) / ADRESACI WYDARZENIA

Adresatami wydarzenia są: młodzi artyści (do lat 30) oraz uczniowie i studenci szkół i uczelni artystycznych w Polsce, młodzi artyści (do lat 30) z krajów: Litwa, Gruzja, Hiszpania, Słowacja - uczniowie i studenci szkół i uczelni artystycznych, dzieci i młodzież (do lat 13) które w czasie warsztatów będą miały możliwość poznania i nauki gry na instrumentach smyczkowych (warsztaty Suzuki) osób najmłodszych, dla których komponowanie może stać się zabawą dźwiękami (kurs muzyki współczesnej) Realizacja zadania pozwoli również na uczestnictwo w wydarzeniach artystycznych: koncertach mistrzów i koncertach uczestników kursów, słuchaczy i melomanów przybywających na co dzień do Pałacu w Rybnej. Ponadto międzynarodowy kurs współczesnej muzyki klawesynowej wraz z wydarzeniami towarzyszącymi - warsztatami i wykładami skierowany jest do osób nie zajmujących się zawodowo muzyką, chcących poznać i zrozumieć zjawiska we współczesnej sztuce muzycznej.

Warunki uczestnictwa - odpłatność:

warsztaty Suzuki - dr hab. Beata Warykiewicz-Siwy, Tomasz Mucha, Małgorzata Rogowska koszt udziału w kursach: 90 zł

kursy dla solistów skrzypcowych - prof. Antoni Cofalik i Marta Lelek - koszt udziału w kursach: 2090 zł

kursy pianistyczne - dr Marian Sobula - koszt udziału w kursach: 1950 zł

kursy klawesynowo-kompozytorskie - dr hab. Ewa Rzetecka, dr hab. Artur Zagajewski, dr Aleksandra Gajecka-Antosiewicz - koszt udziału w kursach: 1150 zł

kursy muzyki kameralnej - Royal String Quartet - koszt udziału w kursach: 1190 zł

kursy fagotowe - prof. Marek Barański, dr hab. Paweł Solecki - koszt udziału w kursach: 600 zł

kursy klarnetowe - prof. Roman Widaszek i dr hab. Jakub Bokun, dr hab. Grzegorz Wieczorek, dr Igor Frantisek - koszt udziału w kursach: 800 zł

kursy fletowe - dr hab. Agata Igras - koszt udziału w kursach: 1590 zł

kursy improwizacji jazzowej - koszt udziału w kursach: 95 zł

Powrót
Powrót

Wydarzenie pn. „Jubileuszowe X Mistrzowskie Kursy "Mistrz i uczniowie" - cykl 9 kursów muzycznych” (ID 1776) zostało zapisane w bazie danych. Proszę poczekać na akceptację przez Moderatora serwisu Kalendarium. Po zaakceptowaniu Wydarzenia będzie ono widoczne na stronie internetowej: … oraz zostaną Państwo o tym fakcie poinformowani odrębnym mailem.

Uprzejmie przypominamy, że zobowiązani są Państwo do stałego aktualizowania danych swojego Wydarzenia. Aktualizacje te będą również każdorazowo akceptowane przez Moderatora.

Ponadto w terminie 1 miesiąca od daty zakończenia Wydarzenia są Państwo zobowiązani, oprócz aktualizacji danych, do dodania Relacji z Wydarzenia. Relacja powinna zawierać dodatkowe informacje i zdjęcia dotyczące przebiegu imprezy.

Uprzejmie informujemy, że Moderator serwisu Kalendarium może w każdym momencie edytować niniejsze Wydarzenie.

OK
Pliki cookies na stronie. Aby zapewnić poprawne działanie strony na stronie wykorzystujemy pliki cookies. Wraz z wejściem na stronę, niektóre pliki mogły już zostać zapisane w folderze przeglądarki.